Onze drijfveer
Onze passie en liefde voor het onderwijs is zichtbaar en voelbaar. Dat is wat wij vaak horen. Wij geloven in onderwijs vanuit je hart. Onderwijs vormgegeven vanuit de bedoeling, visie en wetenschappelijke inzichten. Vanuit datgene wat werkt en er echt toe doet. Waar vragen zoals ‘Wie ben ik?’, ‘Hoe kan ik mij optimaal ontplooien?’ en ‘Welke verantwoordelijkheden heb ik?’ centraal staan. Waar aandacht is voor persoonsontwikkeling, het leven in de maatschappij én het ontwikkelen van kennis en vaardigheden. Een plek waar onderwijsprofessionals weten hoe het brein werkt, hoe kinderen leren en tot ontwikkeling komen. Waar elke dag boeiend, betekenisvol en effectief onderwijs aan alle kinderen gegeven wordt. Waar onderwijsprofessionals zich steeds afvragen: ‘Doen we de goede dingen en doen we de dingen goed?’
In de praktijk hebben wij ervaren dat het lastig is om je niet te laten leiden door alles wat ‘móet’ en door systemen zoals methodes, protocollen en rapportages. Wij hebben ervaren dat we proberen om kwaliteit te vangen in plannen en toetsen en professionalisering in een competentieprofiel of assessment. Maar we weten natuurlijk allemaal dat de kwaliteit van onderwijs niet te vangen is in een toets. Dat goed onderwijs niet ontstaat door mensen in hokjes te stoppen.
Dat heeft geleid tot onze drive om een beweging te creëren. Om van systeemgericht, naar kind- en wereldgericht onderwijs te gaan. Om je als onderwijsprofessional, school en organisatie te laten leiden door de bedoeling van het onderwijs en te werken vanuit ambitie, missie en visie. Om samen te werken aan het vergroten van vakmanschap. Om samen te blijven leren en ontwikkelen. Voor gelukkige kinderen en onderwijsprofessionals, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen in verbinding elkaar. FLOW to GROW and GLOW.


